fredag den 20. juni 2008

Haven i juni 2

I går blev der på flere af de blogs, jeg følger med på, diskuteret klematis.
Denne her købte jeg for år tilbage som en lillebitte potteplante. Den blev plantet og ellers blev der ikke gjort noget væsen ud af den. De første år skete der ingenting. Den havde end ikke en blomst, men pludselig tog den fart, og nu er det en stor, flot plante, der hvert år får et væld af blomster og som blomstrer længe. Desværre kan jeg ikke huske, hvad den hedder. Måske kan andre hjælpe ?


Hver morgen skynder jeg mig ud i haven,for at se om kæmpevalmuerne er sprunget ud. Det er de ikke endnu - men det er tæt på!
Jeg synes det er imponerende,at et lille frø på størrelse med et birkesfrø i løbet af foråret kan blive til sådan en kæmpestor plante med et væld af blomster.


Så er den første squash plukkemoden:-) Den skal indgå i en ret til aften.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

quem quer comprar carne de 1ª qualidade é favor de me contactar...vendemos carne fresca do sudoeste asiático.Carne tenra e fresca ( ainda menores)de primeira mão, sem doenças contaminadas, algumas ainda usa fraldas....vitório é prova de qualidade. também tenho bom vinho, da terra do meu avô, loucor beirão acompanhado com o chouriço português do meu avô...ainda tenho pra vender os meus tomates, ainda virgens e frescas...acompanha de suco bem doce...pois confeço que tenho diabetes, ainda vendo em saldos bananão bem grande de de marca tiu monte, acreditam que nunca virão banana tão grande e rígida, também acompanhada de suco que é especialidade da casa...não esqueçam que também tenho chourição (dos grandes)à venda e tão boa qualidade que até se vibram...fazemos entregas ao domicílio...para terminar apresento-vos o meu chouricao de burro, directamente do meu quintal sempre de melhor qualidade, e garanto-vos quevao ficar mais espertos depois de comer chouricao de burro

Jette sagde ...

Ved ikke hvad klematissen hedder, har også nogle jeg ikke kender navnet på, og de valmuer ser ud til at trives, de er bare så flotte. Skal du strikke Lotte's blomstersjal, jeg har opskriften, men skal have skrabet garn sammen til det.

et cetera sagde ...

Irene - det kunne ligne en "Hagley Hybrid", klematis'en som er én af de sundeste og nemmeste - og efter min mening ovenikøbet yndigste - klematis: http://con.callnet.dk/groenthavedesign.dk/netbutik/popup_image.php?pID=24&osCsid=8d598dd6d7b9c7cd9c44d9f433dbeb1a
Den er under alle omstændigheder et pragteksemplar!

Irene sagde ...

Et cetera!
Du har ret. Det er da en Hagley Hybrid. Jeg kan jo bedst lide at hilse ordentligt med navns nævnelse på mine blomster :-)