lørdag den 18. juni 2011

Tunika med bølgemønster til Nanna

Jeg så denne søde tunika hos Nete og tænkte, at den ville jeg også strikke til Nanna:-) Opskriften går kun til str. 6 år og Nanna fylder 8 i august, så jeg gik en halv pindestr. op og strikkede tunikaen lidt længere. Men jeg synes altså, at den ser voldsomt stor ud i ærmegabene. Ellers er den ligeud ad landevejen, troede jeg, men hold da helt op, hvor jeg bøvlede med det bærestykke. Jeg blev ved med at tælle forkert og har vel strikket det en 5-6 gange!!! Til sidst satte jeg maskemarkører i for hver 20. maske, og så lykkedes det.
Jeg ved jo godt, at det er fordi jeg stadigvæk får så meget medicin(morfin), at jeg går rundt og er lettere omtåget hele tiden. Men jeg har virkelig svært ved at acceptere, at jeg ikke kan det samme som jeg plejer.
Opskriften på tunikaen finder du her.
FAKTABOKS:
Design: Tunika med bølgemønster fra Familie Journalen
Garn: Hjerte Garn Merino Silk
Garn fra lager: Nej
Anvendt: 225 gram
Farve: Lavendel
Købt hos: Garn.dk i Banegårdsgade
Pinde: Knit Picks 3 1/2
Str.: 6-8 år

22 kommentarer:

Karina sagde ...

Hvor er den fin! Sådan en bliver jeg nok nødt til at strikke til Camille ;-)
Tak for linket..

Unknown sagde ...

Den er kær og i en dejlig farve. Håber den passer hende.

Jette sagde ...

Åh, hvor er den bare sød, og sikken flot farve. Garnet er garanteret også lækkert.

Strikkeheksen sagde ...

Kan godt forstå, du måtte lave den, den er bare SÅ sød og en skøn farve :-)
Glæder mig til vi ses i eftermiddag :-)

Lavendel sagde ...

Den er fin, jeg har gemt opskriften, måske Amagerpigen skulle begaves....

Unknown sagde ...

Denne var flott. Supert at du viser oss lenke for denne vil jeg strikke til en niese. Ha en fin lørdag. :))

Unknown sagde ...

Denne var flott. Supert at du viser oss lenke for denne vil jeg strikke til en niese. Ha en fin lørdag. :))

Merete sagde ...

Hvor er den flot og en skøn farve.

Benthe sagde ...

Hvor er den yndig og skøn farve til den.

Birte sagde ...

Det er en rigtig fin tunika. Har selv printet mønsteret ud, men keder ikke lige en lille pige jeg kunne strikke den til.
Garnet Merino Silk kender jeg til gengæld. Det er super anvendeligt til børnetøj, og jeg har haft det som favoritgarn det sidste halve år, og dermed gjort et stort indhug i mit lager af netop dette garn. Det er rigtig dejligt også at strikke med.
Hvis jeg "faldt over" er restoplag (det er udgaet af produktion har jeg hørt flere steder fra) ville jeg købe ind i vildelse, for det er SÅ anvendeligt til alt.
Lur mig om man ikke også kunne bruge det til din klokkeblomst kjole, den pønser jeg også på at lave, skal bare lige finde det rigtige garn til projektet.

Annette sagde ...

Hvor er den uimodståelig skøn. Jeg har lige læst tilbage hos dig og glæder mig over, at du er i besiddelse af så megen energi.
En rigtig dejlig weekend til dig.

Pia sagde ...

Den er rigtig sød og i en dejlig farve. Håber hun kan passe den.

Helle sagde ...

Tunikaen var kjempesøt, -også nydelig farge.

Ut fra hva jeg kan lese er det ikke rent lite hva du får til. :)

nynne sagde ...

Det er blvet mega flot.
Skøn farve og det helt rigtige udtryk til en stor pige

Nete sagde ...

Åh, hvor er den blevet sød. Jeg havde også bøvl med ærmegabene, de er virkelig store, men en hæklet kant af fastmasker klarede det problem.

God Week- end.

Lykke sagde ...

Den er da bare SÅ fin - den bliver skøn her til sommer :-)Er sikker på at min næsten-8-årige ville elske den!

Camilla sagde ...

Den er så fin!! Jeg har tit tænkt på at strikke den, men hvis bærestykket er så bøvlet så kan det vente....

Din udgave er blevet så fin!!

Joan sagde ...

Hvor er den bare blevet fin...måske jeg skulle se at blive færdig med den jeg er igang med til Marie...(er jo ikke så go´ til det dersens hul mønster...og har fået strikketøjet lagt væk for et stykke tid siden....så nu kan jeg da nok ikke huske noget af det......) Nu har jeg lyst til at fortsætte og det må siges at være din fortjeneste.. TAK Irene.

KH: Joan M.

Berit sagde ...

Den model, har jeg også revet ud af FamilieJournalen. Din udgave er bare supersød.

Måske min niece skulle have en?!

Emmy sagde ...

Hvor er tunikaen blevet fin og farven er en rigtig tøsefarve.Jeg håber den passer dit barnebarn.

Jeg har faktisk opskriften liggende, måske en ide at strikke den til mit barnebarn Augusta;)

Helle : sagde ...

Den er bare så søde den tunika !

Tak for sidst !

Rikke sagde ...

Det trøster mig at selv en garvet strikker som dig kan have problemer med bølgemønstret. Jeg har strikket den til Johanne, og havde også problemer med at få det til at passe, uden at det skyldes fejl i opskriften. Jeg er sikker på den bliver et hit. Garnet er superlækkert og blødt, og holder sig rimeligt pænt selv til småpigebrug.