søndag den 11. marts 2012

Færdig Laar

For nogle år siden købte jeg Geilsk Bomuld/uld til en børnetrøje og var meget utilfreds med det. Jeg strikkede med dobbelt garn, og det var hårdt at strikke med. Selv efter vask vedblev trøjen med at være hård og ubehagelig at have på.
Nu besluttede jeg så, at give garnet en chance mere, og jeg må sige, at jeg har ændret opfattelse. Jeg har strikket med enkelt tråd, og det færdige resultat er både blødt og behageligt at have på samt ikke mindst smukt:-) Det er ikke sidste gang, jeg strikker med det garn
I det øjeblik jeg så modellen "Laar" var jeg solgt.
Det er Gudrun Johnston, der har designet, og hun laver designs lige efter min smag. Levenwick er en anden af hendes modeller.
Laar har været en fornøjelse at strikke. Det er en A-formet model med et sødt hulmønster på bærestykket. Der er læg lige under barmen og picot-kanter forneden og på de trekvartlange ærmer. Egentlig skulle der også være picotkant i halsen, men der har jeg i stedet strikket en smal retstrikket kant, da jeg kunne se, at en picotkant ville "flapre".
Den er strikket nedefra og op, og der er så taget masker op i ærmegabet og brugt venderækker til at forme ærmet. Ingen sammensyninger - kun nogle få tråde at hæfte. Det ka`jeg li`:-)
Knapperne er købt på et loppemarked sidste sommer til en krone stykket.
Jeg har endnu en gang været helt nede i en pind 3 - det ender jo med at jeg vænner mig til det:-)
Laar er en skøn model, der vil kunne bruges en stor del af året, og den sidder perfekt på mig.
FAKTABOKS:
Design: Laar af Gudrun Johnston fra Jared Floods bog "The Shetland Trader"
Garn: Geilsk 3-trådet Bomuld/Uld
Garn fra lager: Nej
Anvendt: Lige knap 250 gram
Farve: Støvet isblå
Købt hos: Strikkepinden
Pinde: Addi rundpind 3
Str.: M

30 kommentarer:

Helvigs strikkehjørne sagde ...

Den er helt utrolig flot..Jeg kan godt forstå du er forelsket i den, hvis jeg kunne bruges sådan en ville den straks komme på pindende.;-))

Berit sagde ...

Den klæder dig da helt fantastisk, Irene!

Lige en trøje til de spirende forår...

Pernille sagde ...

Den er rigtig fin, og knapperne helt fantastiske.

Tillykke med fødselsdagen den anden dag :)

Fru Kahr sagde ...

Wow, hvor er I smukke sammen dig og Laar.

Forsinket tillykke med fødselsdagen. Jeg håber, du havde en god dag:-)

Kludemutter sagde ...

Hvor er den fin ;)
Dejligt du fik prøvet garnet igen,
og fik en anden oplevelse.
Jeg er selv vild med det garn ,)

Yt

Ann sagde ...

Smuk trøje og sikken smuk farve!
Jeg er også vild med det garn, men det har vist sig (også for flere andre), at garnet nemt knækker - også efter, at det er strikket, så kanterne kan knække, når tøjet tages af og på.
Dette blot så du er opmærksom på at passe på ikke at trække for meget i det strikkede, når det tages af og på.
Det er lidt vanskeligt med børn, så jeg vil passe på ikke længere at strikke for slimline-ting til børn af det.

Citronmoster sagde ...

Hvor er den sød. Læg og picot-kanter giver god effekt :)

christunte sagde ...

Hvor er den bare fin!

vibstrik sagde ...

Hvor er den smuk. Det tager tid at strikke på så små pinde, men der er nu noget helt delikat over resultatet.

Kirsten Amstrup sagde ...

Ja, den sidder virkelig perfekt på dig - hvor er den smuk! Det er også nogle rigtig gode knapper til den model.

Fru Olsen sagde ...

Sikke en dejlig trøje, så sirligt lavet.
Er netop hjemkommet fra tre ugers ferie, hvorfor jeg må læse tilbage rundt omkring. Først et forsinket tillykke med fødselsdagen. Du har da vist haft en dejlig dag.
Er ked af at høre om din kat. Det er vores allesammens skræk, dén trafik. Og så håber jeg du har lyttet til manden og fået dig en ny kat. At have dyr er ubestrideligt sundt og helende.
Zimmermann har jeg ikke hørt om før, men jeg kan da se, at jeg er stødt på hendes designs mange gange:-) Nu har jeg bestilt en af hendes opskrifter på http://www.schoolhousepress.com/patterns.htm.
De små bodyer strikker jeg også, efter færøsk forbillede, hvor knapperne i skridtet er flyttet op på maven lige i hoftehøjde (forsiden ligner bare undertrøjen), det gør, at de ikke generer.

Sidsel Kromann sagde ...

Den er superflot. Du strikker simpelthen så smukt, sirligt. Elsker at se hvad du så har fundet på:-)

Gitte sagde ...

Meget meget fin bluse med fine detaljer. Du ser super godt ud i den.
Det var da godt du prøvede garnet igen.

Lin sagde ...

Hvor er den dog lækker. Halsen har du ret i. En picotkant ville iøvrigt også stjæle synet fra det flotte mønster.

ANNEPÅLANDET sagde ...

Utrolig fin, og herlig farge!

Uldbegavet sagde ...

Du godeste hvor er den bare flot. Jeg er helt solgt, den må jeg også lave.
Dejlig farve du har valgt, og dejligt at garnet overraskede positivt.

fru westerskov sagde ...

Den er meget flot. Passer dig helt perfekt.

Fru Knudsen sagde ...

Den er da bare så flot, og sikke fine knapper

amstrik sagde ...

hej den er super flot og den sidder kanon på dig, kan godt forstå at du er tilfreds med denne dejlige model...

Merete sagde ...

Hvor er den super flot til dig, Irene. En god facon og den rigtige farve

K. Gammelby sagde ...

WOW, hvor er den flot!!!!!!
Faconen er da helt fantastisk - den tror jeg, du kommer til "at bo i" :-D
Kh Karen

dqpage sagde ...

Det er da også en ualmindelig smuk trøje, med et ditto mønster.
Fantastisk bluse. Tillykke med den :o)
hilsen Mona

Lea sagde ...

Laar er virkelig en smuk model - og hvor klæder den dig godt!!

Feminin og meget anvendelig til både jeans og nederdel.

nynne sagde ...

Hvor er det en fin bluse - farve og mønster passer bare så pænt sammen. Sart og feminint.

Helle : sagde ...

Wow den er smuk, det er også lige en trøje for mig. Hvor er den super til dig Irene.

Knus
Helle

Helle sagde ...

Nydelig, sommerlig og sart. Du er en mester i cardigans, og må ha en ganske imponerende samling.

Spennende med nytt garn, og alltid hyggelig når det viser seg å være en opptur.

Hilde sagde ...

Den ble nydelig. Du kler både formen og fargen veldig godt. Skjønner godt at du falt for den oppskriften. Knappene var supersøte :-))

Trillemor sagde ...

Smuk - simpelthen smuk. Den ville jeg gerne have fat i opskriften på, må vist hellere notere navnet på den bog, ved du hvor man kan få den?

Irene sagde ...

Tak for alle roserne!
Trillemor: Jeg købte min på udsalg hos hos Rasmilla, og der følger dansk oversættelse med.

Tine sagde ...

Hvor er den bare blevet flot, Irene!!!