torsdag den 12. marts 2009

Amelia



Amelia er færdig, og jeg ved ikke rigtig, hvad jeg synes om den.
Det er en ganske enkel model - glatstrik og ribpaneler, så hvor svært kan det være ? Alligevel har jeg måttet trevle op 3-4 gange fordi jeg havde forrykket ribben eller lavet andre idiotiske fejl.
Når jeg strikker lace-mønstre laver jeg stort set aldrig fejl, men når jeg strikker noget helt enkelt som Amelia, så sidder jeg åbenbart og sover:-)
Jeg har som sædvanligt lavet en del om. De drejede vrangmasker orkede jeg simpelthen ikke, så ribben er strikket ret på retsiden og 1ret 1vrang på vrangsiden. Jeg har undladt den brede ribbort i taljen og ærmerne er som sædvanligt kortere.
Da jeg var færdig med den, lignede den noget, der var strikket af en absolut nybegynder - ujævn og bulket, så jeg havde slet ikke lyst til at lave den helt færdig. Men en gang vask og udstrækning hjalp noget på resultatet.
Opskriften er gratis og fra Knitty - du finder den her.Der er brugt nøjagtig 250 gram Kauni 8/2 og strikket på pind nr. 4. Det var lagergarn - så glorien skinner :-)

14 kommentarer:

Lavendel sagde ...

Altså Jeg synes den er rigtig flot!
Men jeg kender godt det der med de "enkle" mønstre - jg strikkede engang en sort bluse i alpaca/silke - dyrt dyrt garn, og den var bare fuld af fwejl ...åh hvr træls!
men den der er flot! Ubetinget.

Strikkeheksen sagde ...

Ja, det kender jeg også. Det er nok noget med, at det ikke føles nødvendigt at være opmærksom, når det nu er så enkelt ;-)

Ellers en enkel og smuk cardigan i en suveræn farve :-)

Pernille sagde ...

Jeg syntes den er smuk Irene, farven vil uden tvivl klæde dig. :o)

marianne sagde ...

Jeg syntes at den er super flot. Elsker lilla..

Mariann sagde ...

Aj, hvor er den blevet flot, og en dejlig farve.
Rart at læse, at det ikke kun er mig der har "problemer" med de lette mønstre :-)

Samtal från min trädgård sagde ...

Den er superflot og hvis det er let, så er det lige mig, så jeg har printet mönstret ud. Den ser også ud, som om det er en model, som kunne passe mig. Og Kauni har jeg jo i massevis!

Gitte sagde ...

Synes den er blevet utrolig smuk! "Mønsteret" ser meget flot ud. Og en utrolig skøn farve du har valgt!

Rart at vide, at du også trævler op engang imellem ;-)

HANNE sagde ...

Jeg synes den er blevet smuk og god ide med at erstatte de drejede masker. Et forsinket tillykke med din fødselsdag skal du også have og selvfølgelig skinner solen på forårets børn :O)

Fru Kahr sagde ...

Hvor er den blevet flot! Farven er helt fantastisk.

Jeg har haft kig på opskriften et par gange. Jeg konkluderede dog, at jeg ikke gad lave de drejede masker - måske skulle jeg også "snyde" lidt.

Tine sagde ...

Hvor er den bare blevet fin.
Smuk farve!

Den skal vist (også) på min to-do liste :-)

Jette sagde ...

Dejligt at få pudset glorien lidt, og så med en så smuk model og lige min farve!!!

Helle : sagde ...

Dejlig farve, hvor er den blevet flot !

Karin Grøn sagde ...

Sikke en skøn farve. Cardigans kan man aldrig få for mange af.

Zette sagde ...

Mums, hvor er Amelia blevet flot.
Farven er bare så lækker.
Flot arbejde.