lørdag den 28. marts 2009

Shalom



Så er min Shalom færdig, og det er en supernem opskrift.
Den er ikke blevet helt vellykket. Oprindeligt er den strikket i noget tykkere garn, så jeg regnede lidt om med flere masker, så jeg kunne strikke i lidt tyndere garn.
Den er strikket i en tråd shetlandsuld fra Karen Noe og en tråd Drops Alpacca på pind 4 1/2. Der gik omkring 150 gr uld og 200 gr alpacca til den - alt fra lageret.
Jeg prøvede den undervejs og der passede den godt nok, men efter en vask er den vokset betragteligt. Så nu ved jeg ikke rigtigt, om jeg tør forsøge at valke den lidt, eller den bare får lov til at ligge i skabet til jeg finder èn at forære den til.

9 kommentarer:

Jette sagde ...

Nej, hvor er den flot, synd at den blev for stor. Drops alpaca kan krybe meget i maskinen, ved jeg, så gør det forsigtigt.

Marianne S sagde ...

Den er eller superflot - kunne du ikke lave en strikkeprøve som du valker - så du kan se hvordan den arter sig.
jeg har lige været uheldig med en trøje jeg har strikket - så jeg ved hvor ærgerlig man er.
Håber du finder en løsning.

Strikkeheksen sagde ...

Øv, hvor er det ærgerligt - den er ellers kanonflot - så skøn farve :-)Jeg håber også du finder en løsning - nu skal jeg ikke lokke dig i fordærv, men jeg har jo et par gange haft held med tørretumbleren, men det er jo aldrig til at vide, hvad der sker på forhånd!

Nette sagde ...

Ih, den er flot!
Som Marianne er inde på, så ville jeg nok lave en prøve og valke den først. Det ville være ærgerligt, hvis resultatet ikke blev tilfredsstillende. :-)

Pia sagde ...

Hvor er det synd den har givet sig så meget, den er ellers flot og en meget køn farve du har valgt.Håber du finder en løsning.

Helle : sagde ...

synd at den er blevet for stor, men prøv at valke den. Du kan jo tage den ud ind i mellem og holde lidt øje med den. Den er ellers super flot.

Gitte sagde ...

Den er blevet super flot, og igen - skøøn farve - Får mig til at tænke på sommer og sol.

Måske du kunne valke den?

Tine sagde ...

Hvor er den blevet fin.
Jeg tror også jeg ville prøve tørretumbleren.
Meget forsigtigt :-)

HANNE sagde ...

Den er bare blevet flot og farven er rigtig dejlig. Jeg ville også prøve mig frem med tørretumbleren, det er nemmere at styre. Der er strik hos mig på lørdag, hvis du har lyst :O)