mandag den 9. marts 2009

Fødselsdag


Her i Århus er det dejigt forårsvejr.
Lige nu skinner solen, og det gør den selvfølgelig fordi jeg har fødselsdag i dag :-)
Jeg tyvstartede lidt i går, hvor børn og børnebørn var inviteret til champagnebrunch.
Det var en rigtig dejlig dag!
Sådan så bordet ud før de sultne horder kastede sig over det.

I dag har både Michael og jeg taget en fridag. Jeg holder altid fri på min fødselsdag. Lige den dag har jeg ikke lyst til at gå på arbejde.
Så jeg fik lov at sove længe og blev vækket med fødselsdagssang og morgenbord.
I formiddags var vi på en lille bytur og endte med at spise frokost på Restaurant Kohalen. Det er ikke en restaurant man lige falder over, for den ligger lidt afsides nede på havnen. Restaurant Kohalen er hyggelig og gammeldags og berømmet af flere kokke for sin gode danske mad. Jeg sad og fik associationer til den beverding i Matador, hvor Røde, Fede og Grisehandleren altid spiser.
Vel hjemme igen efter en overdådig og veltillavet frokost er vi helt forspiste, så jeg tror, jeg vil ud og gå en tur i det dejlige vejr.
Til aften skal vi bare have lidt jomfruhummerhaler, et stykke af Emmerys gode brød og måske et glas kølig hvidvin til.
Selv om jeg elsker kager ville jeg ikke kunne klemme et eneste lille stykke ned lige nu. Men flot ser den ud - lagkagen på billedet :-)

20 kommentarer:

damsgaarden sagde ...

Rigtig mange gange tillykke skal lyde herfra, og ha' en god dag :-)

Lise sagde ...

Jeg har også lige gået og undret mig over hvorfor mon solen skinnede så smukt på denne mandag. Men nu ved jeg jo hvorfor :-)

Gratulere med dagen. Lækker lækker brunch i fik igår.

Lavendel sagde ...

til lykke til lykke! Lyder som en rigtig god dag!

Helle : sagde ...

Tillykke tillykke med din fødselsdag, du fortjener en rigtig dejlig dag sammen med din kære mand. Håber I vil hygge hele dagen.

Skøn brunch

Tine sagde ...

Et stort tillykke også herfra.
Hvor ser det lækkert ud, det morgenbord :-)
Jeg har desværre aldrig været på Kohalen, men har kun hørt roser om stedet.

Hav en fortsat god dag.

Nette sagde ...

Tillykke med fødselsdagen. Det lyder til at have været et par dejlige dage.
Og sikke et gæstebord. :-)
Jeg har aldrig hørt om restauranten, hvor ligger den henne? Det lyder som om, det er et serværdig sted at besøge.

ANNEPÅLANDET sagde ...

Gratulerer med dagen!!!!!!!!
Jeg hadde bursdag i går jeg - og snøen lavet ned hele dagen... hadde jeg ikke vært snill det siste året tro?
Uansett - det er deilig å ha bursdag og deilig å bli feiret. Og det er et privilegium å få bli ett år eldre (selv om det hadde vært enda mer kjekt å bli ett år YNGRE naturligvis)!

Fríða sagde ...

til lykke! sikke en god vane, at holde fri på sin födselsdag!
kh.fra Island
Frida

Dorthe Salamander sagde ...

Hej Irene
Til lykke med fødselsdagen.
Og hav en fortsat god dag.
Kærlig hilsen Dorthe

nynne sagde ...

Et hjertelig tillykke skal der lyde herfra. Det lyder til at I er gode til at fejre fødselsdage i jeres familie.
Rigtig god aften i aften

Lona sagde ...

Hjertelig tillykke og her i København har solen skinnet!

Birthe sagde ...

Rigtig mange ganga tillykke her fra nordjylland og forsat god dag.

eKirsten sagde ...

Nå ja, nu er dagen næsten gået (jeg er dog næsten lige kommet hjem fra arbejde), men der er da lidt tilbage, som jeg håber, du kommer til at nyde.
TIL LYKKE MED FØDSELSDAGEN!!!

Anonym sagde ...

Hej Irene

Til lykke med fødselsdagen! Håber du har haft en super dag - og ja, vejret har i hvert været perfekt!

Gitte sagde ...

Hjertelig tillykke med fødselsdagen.

Lyder som om du har haft en dejlig dag.

Samtal från min trädgård sagde ...

Tillykke, tillykke. Det lyder som om du har fejret og er blevet fejret på behörig vis. Her har vi bare fået endnu mere sne, så det tager sin lille tid, inden kan kan komme i haven.

Strikkeheksen sagde ...

Forsinket, men STORT TILLYKKE, lyder som om, du havde en skøn dag :-)

Jeg holder som regel også fri på min fødselsdag og så inviterer jeg som regel på skovtur/picnic :-)
Jeg har fødseldag i juni og det er næsten altid godt vejr ;-)

Laila: sagde ...

Hip-Hip-Hurraaa!

Et stort tillykke önskes du herfra Alpelandet

Fru Kahr sagde ...

Jeg iler til med en forsinket lykønskning i anledningen af fødseldagen. Det lyder til, at du blev fejret behørigt.

Zette sagde ...

Tillykke med fødselsdagen.
Held og lykke på din færd fremover.