lørdag den 21. marts 2009

Strikkestatus

Jeg er blevet færdig med et lace-tørklæde. I øjeblikket ligger det til tørre og kan nok vises frem i morgen.
Ellers har jeg gang i ikke mindre end 5 forskellige strikkeprojekter :
Et par sokker
Et Shetland Triangle
En vest
En Shalom - den har jeg ellers været glad for at strikke på, men nu er jeg nået til det laaaange glatstrikkede stykke, og det er altså bare så kedeligt....
Derfor slog jeg op til en ny cardigan i går. Da jeg så "Decimal" første gang i Knittys forårsnummer røg den straks på min to-do-liste, og jo mere jeg kiggede på den, des mere nødvendigt blev det at strikke den - lige nu ! Kender I ikke det?
I går fandt jeg så det her bomulds/uldgarn i yndlingsfarven, som jeg havde gemt til et særligt projekt frem og startede. Og det er simpelthen så skønt et strikketøj. Det er første gang i lang tid jeg i den grad nyder et strikketøj. Garnet er lækkert, farven er skøn og mønstret er rigtig, rigtig flot.
I morgen går turen til Ålborg til strik-in hos Lene, og det glæder jeg mig rigtig meget til.

5 kommentarer:

Samtal från min trädgård sagde ...

Virkelig en smuk farve, tror også at den falder värdinden på Strik-in i morgen i smagen, har for mig at hendes yndlingsfarve er blå/turkis. Ha' en god dag i morgen.

Helle : sagde ...

Ih hvor er det smukt det mønster og så farven, håber du tager det med i morgen. Vi ses

Karin Grøn sagde ...

Nej hvor er den flot.
Jeg har også set den og selvom jeg hverken ligner det ene eller andet fugleskræmsel- begge med spiseforstyrrelser ( hvorfor skal amerikanere altid overdrive) de har valgt til fotomodeller, så kan jeg godt se ud over det og se at det absolut også bliver en trøje jeg er nødt til at lave. Hvorfor kan de ikke bare fotografere på almindelig størrelse mennesker istedet for str 54 og str 60 for at vise at det klæder alle- helt ærligt

Pia sagde ...

Flot farve Irene og jo jeg kender også det dér, må altså lige slå op og så er man igang :-)
Iøvrigt Karin, hvor har du dog ret.

nynne sagde ...

der er som altid gang i dig Irene
Smukt smukt mønster - og jeg ved jo hvor godt den farve klær' dig.Glæder mig til at se dig i den nede på Biblo - Kan I alle have en dejlig dag hos Lene