søndag den 22. marts 2009

Cashmere tørklæde



Det skulle have været en Lotus Blossom Tank, men da jeg havde strikket et stykke på den, kunne jeg se, at der ikke var garn nok. Michael havde 200 gr med hjem fra USA. Jeg kunne sagtens have bestilt noget mere over nettet, men jeg er lidt stædig med, at jeg skal have brugt en del af mit lagergarn, før der må købes nyt.
I stedet for blev det et lace-tørklæde i samme mønster, som det jeg strikkede til min kollega.
Garnet er håndfarvet Ambrosia i farven Blue lime - en blanding af 70% babyalpacca, 20% silke og 10% cashmere. Det er et meget, meget lækkert garn, kunne godt tænke mig en cardigan af det en gang. Jeg har strikket på pind 3 1/2 og brugt 135 gram. Det resterende garn regner jeg med, at der kan blive en hue af.

15 kommentarer:

nynne sagde ...

det ser også lækkert ud
God tur til Lene

Lona sagde ...

Det er blevet rigtig flot, rigtig pænt mønster og dejlige farver!

Karin Grøn sagde ...

Det er et meget yndigt tørklæde du har strikket der. jeg kan sagtens følge din tanke med garnet.

Jette sagde ...

Hvor er det bare flot, og din blå trøje ser også rigtig spændende ud, og dejligt at høre en med rygrad, der vil bruge lageret op, inden nyt må købes.:o))

Gitte sagde ...

Tak for i dag ;-)

Meget smukt tørklæde.

Helle : sagde ...

Tak for i dag og sikke da et skønt tørklæde.

Anonym sagde ...

Rigtig flot tørklæde! Og du laver mange af dem! Når jeg har fået ryddet op i mit sofahjørne, vil jeg også i gang med et! Men jeg SKAL altså blive færdig med nogle andre ting først :) Hvorfor er det bare sjovere at slå nye masker op?! :)

ANNEPÅLANDET sagde ...

Du lager altså så utrolig mye lekkert! Og så rask som du er! Jeg får alltid lyst til å strikke det du viser, for du velger farger som jeg også liker, og du strikker så pent. Her er masse inspirasjon å hente! Den blå jakken er jo nydelig, og kasjmir...mmm.
Ha en fin uke!

Mariann sagde ...

Garnet lyder virkelig til, at være det rene luksus. Det er superflot, og det må føles ualmindelig dejligt at have på :-)
Jeg har også sat mig for, at få garnlageret "lidt" ned igen (ikke at der er meget i forhold til, hvad jeg har set andre steder), men min samvittighed vil have det rigtig godt :-)

Strikkeheksen sagde ...

Det ser virkelig lækkert ud, det garn og skønne farver. Decimal fik jeg jo set IRL og den bliver vist et rigtigt hit :-)Og tak for sidst :-)

Tine sagde ...

Tak for igår :-)

Hvor er det smukt.
Og det ser så dejligt blødt ud.
Det vil også være utroligt smukt til en cardigan!

Madam Munch sagde ...

Du strikker så flot og mange spændende mønstre.
Har du købt garn over nettet i enten England eller USA? jeg ser ofte noget som jeg kunne tænke mig at køre, men er usikker på hvor meget porto fordyrer købet.

Samtal från min trädgård sagde ...

Flot og i forårsfarver. Det kan man behöver her i hvert fald med sne under to dage, foråret länges vi virkelig efter.

Irene sagde ...

Tak skal I have allesammen!
Madam Munch - min mand havde garnet med hjem fra USA i efteråret. Jeg har ikke prøvet at købe over nettet - endnu:-)
Samtal- Det sner også her i dag. Surt når man gerne vil have forår.

Zette sagde ...

Flot tørklæde.