mandag den 23. august 2010

Jeg skal lige love for.....

...at efterårsstrikkesæsonen er blevet skudt godt i gang.
I lørdags var jeg til strik i Butik Garn10. I går til strikkesøndag hos strikkegruppen "Lises mostre" - desværre ingen billeder, selv om jeg havde kamera med - og i morgen er der strikkecafé i Butik Fandango.
Jeg købte garn til en Pisa hos Helle - New Zealandsk lammeuld - og den er jeg lige startet på.

Og så havde Helle et helt uimodståeligt tilbud - minus 60% på udgåede farver i Å.L.J.-garn fra Isager.
Jeg købte gråblåt og grønt til tvillingesweatre og det koboltblå er til endnu en vest til mig selv:-)

Om sommeren er det ikke meget jeg ser til min kat. Hun lever et skønt udendørs katteliv fyldt med dejlige dufte og en menu bestående næsten udelukkende af fugle og mus.
Nu er hun så småt begyndt at indfinde sig på sin vante plads i sofaen, når jeg sidder og strikker - endnu et tegn på, at det er ved at være efterår.

12 kommentarer:

Ann sagde ...

Hold da op, hvor sker der meget i Århus. Der er desværre lidt langt, men et par Fandangoarrangementer bliver det til i efteråret.
Pisa må vist siges at være blevet et hit for Else Schjellerup, hva'!
Den farve er skøn og jo lige dig.
Jeg tror ikke, jeg kender det Å.L.J.-garn fra Isager, men farven er enormt smuk.
Du sidder med katten og strikker, jeg sidder med hunden og do ;-)
Håber, du er ved at komme dig ovenpå forbrændingen.

Anita Tørmoen sagde ...

Flott garn:)

Unknown sagde ...

Så mye fint garn du har fått til 60%, det er gøy.:))

nynne sagde ...

Du er bare så heldig med gode tilbud på garn. Dejlige farver - den Pisa bliver da et hit i din gadarobe
Katten ser ud til at nyde at sæsonen for "uld" er skudt i gang

Citronmoster sagde ...

Skønt når garnet er på tilbud. Herlige farver du vælger til dine efterårsstrikkerier :-)

Frujensensunikum sagde ...

Flot farve til din Pisa.

60% det kan man da kalde et tilbud og så er det endda helt skønne farver du har fået ;)

Det er så beroligende når en kat ligger ved ens side og spinder.

Benedicte sagde ...

Uhada Irene, det lyder som nogle meget spændende, men også meget farlige, arrangementer. Dejlige garner og farver du har fået fingre i.
Jeg skal iøvrigt på et hurtigt Århusbesøg først i oktober og håber at få tid til at besøge en eller to garnbutikker. Hvilke synes du skal jeg satse på?

Irene sagde ...

Ann: Ja der er rigtig mange der er glade for Pisa:-)Måske ses vi i Fandango?
Tak til alle Jer andre:-)
Ditte: Du kan sagtens nå at besøge alle tre garnbutikker, der ligger i centrum. De ligger rimelig tæt på hinanden. Isager:http://www.isagerstrik.dk/1-35-topmenu-1.html
Ingers:http://design-club.dk/p8.asp
Fandango:http://fandango.dk/

Trillemor sagde ...

Den Pisa bliver du helt sikkert glad for, den er så skøn en model:)

Lin sagde ...

60%, det er noget der vil noget, og saadan nogle laekre farver. Det er lige dig de blaa/tyrkis/groenne.
Hvordan gaar det med halsen?????

Irene sagde ...

Trillemor: Jeg tror også jeg bli`r glad for den:-)
Lin: Nu går det bare fremad - det er så dejligt:-)

Emmy sagde ...

Hvor er det en sød "misser" du har.

Du har da travlt med at købe garn og strikke. Hvor er det noigle gode farver og et godt tilbud på Å.L.J.-garn.

Glæder mig til at se din færdige Pisa, den må jeg vist strikke til mig selv engang :))(