onsdag den 11. august 2010

Squash - Zucchini - Courgetter

....kær grønsag har mange navne:-)
Og det er en superanvendelig grønsag! Men når man som jeg høster en og af og til to styks om dagen, så kan det måske være på sin plads med ny inspiration til anvendelse.
Jeg har bagt sguashboller, stegt og grillet squash, skåret dem i stykker og revet dem - kort sagt - prøvet alt. Min nabo aftager nogle af dem, og i går kom hun lige over med smagsprøver på små tykke pandekager med sguash.
Så i dag har jeg været ude at købe en blinis-pande:-)
PANDEKAGER MED SQUASH
Lav en tyk pandekagedej(jeg brugte 3 æg)
Af denne portion blev der 24 stk.
Riv en halv mellemstor sguash og tre små gulerødder ned i dejen og rør rundt.
Steges som små runde klatter på en stegepande eller en blinis-pande:-)
Spises naturel eller med en klat creme-fraiche og en skefuld rejer.
Kan sikkert toppes med meget andet fyld - kun fantasien sætter grænser:-)
Velegnede til at fryse.
Velbekomme!



10 kommentarer:

Helvigs strikkehjørne sagde ...

Du kan også sylte dem ligesom asier. Det har vi gjort og det smager rigtig godt.

Irene sagde ...

Hedvig : Ja - det har jeg også prøvet. Det smager nemlig godt:-)

Strikkeheksen sagde ...

Der er utrolig meget mad i sådan en squash - jeg spiser dem gerne sauteret i stærke krydderier (chili-olie som jeg selv laver):-)

Vil skrive mig blinis pandekagerne bag øret, for de er da garanteret lækre og som du skriver, kun fantasien sætter grænser for tilbehøret - og så blev jeres køkkenudstyr jo lige opgraderet ;-)

Tine sagde ...

Det lyder lækkert!
Håber de smagte godt :-)

Eva sagde ...

Det ser skam godt ud. Fin ide.

Ann sagde ...

Det lyder lækkert.
Dem må jeg prøve.

Gitte sagde ...

Uhm - ser lækkert ud. Må prøves.

Lin sagde ...

Da jeg var lille syntes jeg ikke squash smagte af noget. Godt at smagsloegene forandrer sig.
De blinis vil jeg lige skrive mig bag oeret. De lyder laekre.

Trillemor sagde ...

uhmmm!, de ser skønne ud, jeg må vist ønske mig sådan en blinispande:)

Anita Tørmoen sagde ...

Takk for oppskrift - dette må vi prøve:)