onsdag den 14. januar 2009

Blackrose-pulsvarmere


Af sådan et enkelt nøgle Koigu fin merino uld kan der blive et par pulsvarmere. Det er noget af det garn Michael købte i USA, og det er noget af det lækreste garn, jeg nogensinde har prøvet at strikke med. Jeg drømmer om en skøn cardigan i dette garn, for selv om garnet er tyndt (pind 2 1/2), så glider maskerne nærmest af sig selv og resultatet bliver smukt og ensartet, og så rækker garnet som sagt meget langt.
Opskriften er Blackrose fra Knitty Winter 2008. Den kan også bruges til sokker, så det skal prøves en anden gang.
Det er selvfølgelig endnu en overspringshandling for at slippe for den kedelige Neiman :-) Pulsvarmerne var egentlig tiltænkt min datter, som har fødselsdag sidst på måneden, men jeg kan se, at de er for store, så det er godt, der er et nøgle garn mere.
I stedet bliver Blackrose-pulsvarmerne det første af mine 12 projekter.



12 kommentarer:

Unknown sagde ...

Sikke skønne ting du strikker og en fin blog;o)

nynne sagde ...

De ser vel nok ekslusive ud - jeg vil drømme sammen med dig om en cardigan i sådan et skønt garn.

Tine sagde ...

Sikke noget smukt garn.
Og fine pulsvarmere du har fået lavet.
Nu ved du da hvad Michael skal tage med hjem,næste gang han skal til USA :-)

Sascha sagde ...

Mig ha dem!:P
De ser mega lækre og flotte ud, og ku forstille mig at de er skøøøønne at have på.

Strikkeheksen sagde ...

Hvor er de smukke, dem må du tage med på søndag, så vi kan prøve at gramse :-)

Zette sagde ...

Hvor er de bare fine!

Unknown sagde ...

Smukt, smukt garn. efter din reklame må jeg fluks tjekke det garn nærmere :-)

nynne sagde ...

Hej Irene
Der ligger en "gave" til dig på mi blog

Irene sagde ...

Tak skal I have allesammen!

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Lækre fingervanter... og tak for linket, for et var ikke en jeg kendte, men nøj hvor er de fine!!!
Kh Karen S

Samtal från min trädgård sagde ...

Det ser fint ud, garnet, ville önske at jeg også kunne få hjem fra USA.

Solveig sagde ...

Så mye fint du lager :-)