mandag den 12. januar 2009

Nr. 2


Mit andet par sokker strikket i håndfarvet strømpegarn fra Marianne Svit på pind 2 1/2.
Jeg strikker og strikker på min "Neiman", men glatstrik er altså ubeskriveligt kedeligt. Jeg sidder og falder i søvn foran fjernsynet, fordi der ingen udfordringer er i det strikketøj. Nu er jeg heldigvis snart oppe ved bærestykket, hvor der er lidt seriøs flerfarvestrik, og så er det vel til at se en ende på. Mit næste strikketøj skal altså være lidt mere spændende, har jeg besluttet
Ind imellem måtte jeg så lige strikke et par sokker. Der sker da lidt med ind- og udtagninger og sådan :-)

10 kommentarer:

Fru Kahr sagde ...

Du har da rigtig fået taget hul på strømpestrikkeriet. Med den fart du har på, skal det nok blive til en del strømper i løbet af året.

nynne sagde ...

Du kan da vist godt melde dig til det med 12 par strømper på Ravelry.
Jeg har ikke kunnet finde gruppen - men mon ikke den dukker op. Jeg er nemlig blevet "bidt" af en gal sok

Irene sagde ...

He-he Nynne - det er jeg vist også:-) Det er ikke på Ravelry jeg har set gruppen med sokker. Det er på én af bloggene. Tror det er en svensk gruppe.

Strikkeheksen sagde ...

Ja, når man først får begyndt... Jeg har ALTID et par sokker i gang ved siden af det andet, men som jeg skrev i et indlæg, bliver de kun rørt lørdag og søndag morgen :-)

Helle : sagde ...

Sikke du kan strikke strømper, dejlig farve !

eKirsten sagde ...

Det går nu også dejlig hurtigt med sokker - også selv om det er tynde pinde.

Irene sagde ...

Lene - det er nu også en god idè, at have gang i et par sokker.
Helle - Tak :-)
Kirsten - ja det gør det nemlig!

Gitte sagde ...

Neimann er rigtig fjernsynsstrik. Du har ret den er lidt langtrukken, men også dejlig afslappende til f.eks. Beck om tirsdagen kl. 22.00 - nu hvor Wallander er slut ;-)

Tine sagde ...

Flotte sokker.
Man skulle tro at du aldrig har lavet andet :-)

Samtal från min trädgård sagde ...

Det er jo et helt skoleexempel, virkelig jävnt strikket, hurtigt og i en flot farve.