lørdag den 3. januar 2009

Første strikketøj i 2009


Jeg har ingen nytårsfortsætter, men ligesom Lene har jeg købt rigtig meget garn og også mange strikkebøger sidste år. Jeg vil ikke give mig selv købeforbud, men jeg vil gerne have brugt af mit lager og bl.a. derfor har jeg meldt mig til 12 projekter på Ravelry.
I sommers købte jeg 300 gram mørkeblåt Isager garn - 35% silke 65% merinould- på udsalg. Det er for tyndt at strikke enkelttrådet, så mellem jul og nytår var jeg nede hos Isager efter Twinni uldgarn i samme farve. Egentlig var det min mening at strikke endnu en FLS, men så kom jeg i tanker om denne model fra Knitty - Neiman - og så blev det den. Jeg har til en start lavet lidt om på mønstret. Jeg vil gerne have en lidt længere bluse, så jeg strikker en mønsterrapport forneden også. Mønstret strikkes med en rest Isager alpaca.

7 kommentarer:

Tine sagde ...

Hvor ser det smukt ud.
Både farverne og mønstret.
Glæder mig til at se resultatet.

Jeg har også bestemt at jeg skal have brugt noget af mit garnlager og de bøger jeg har fået.
Meeen, jeg skal vist også lige forbi Fandango på mandag.
Dog ikke fra morgenstunden :-)
Ses vi?

Fru Kahr sagde ...

Flot mønster. Jeg har kigget på det et par gange - men man kan jo ikke alt, så pt. har jeg sorteret det fra.

Irene sagde ...

Tine - jeg er på arbejde indtil 14 og så kører jeg derind, så måske ses vi:-)
Dorthe - Ja - kombinationen brunt/turkis er så flot, men da jeg ikke havde brunt garn, bliver den blå/turkis.

Strikkeheksen sagde ...

Blå/turkis er altså også bare fantastisk - og det er virkelig en skøn model.

Håber I hygger jer hos Fandango, det kan jo være, I gør et usædvanligt fordelagtigt kup :-)

Samtal från min trädgård sagde ...

Jeg elsker den kombination, gläder mig til at se den färdig.

Pernille sagde ...

Neiman er bare så fin og du har valgt nogle søde farver, jeg glæder mig til at se resultatet. Hvordan går det med den gule Cosmopolitan? Jeg er ret spændt på at se den. :o)

Gitte sagde ...

Jeg har strikket 2 Neimann - en original og så en med anden "top". Er rigtig glad for begge.

God idé med mønster i bunden også, og skønne farver.