lørdag den 17. januar 2009

Neiman





Neiman - strikket på pind nr. 4 i en tråd Twinni uldgarn og 1 tråd silke/merino fra Marianne Isager samt en rest turkis alpacca også fra Isager. Trøjen vejer 367 gram.
Opskriften er fra Knitty winter 2008, og den finder du her. Jeg har lavet ret meget om på opskriften. For det første strikkede jeg en mønsterrapport mere forneden. Jeg tog ikke ind til talje, men strikkede lige op, og desuden har jeg lavet 3/4 ærmer i stedet for korte ærmer. Neiman passer mig perfekt. Den sidder faktisk ualmindelig godt på mig, og jeg er vild med den store bådformede udskæring, men, for der er selvfølgelig et men, den var altså usigelig kedelig at strikke. Jeg kan mærke, at jeg snart trænger til at strikke et sjal med et avanceret lace-mønster :-)

19 kommentarer:

Fru Kahr sagde ...

Den er da flot. Du må igang med et eller andet avanceret mønster, så du bliver udfordret;-)

Tineke sagde ...

Den ser da super ud, men øh, må vi da ikke se den på?

Pia sagde ...

Hej Irene.

Den er altså rigtig flot.Kan rigtig godt lide halsudskæringen..

Mange hislner fra Pia

Fríða sagde ...

lææææækker! vil, som Tineke, gerne få se den på.
kh.fra Island
Frida

Nette sagde ...

Den er blevet utrolig flot, også med mønsterændringerne! - Og gode farver. Den må man kunne strikke i superwash også. Har en del i brunt, måske jeg skulle overveje det. Enkelt og let tvstrik. Åh, hvor er der meget, jeg gerne vil prøve. :-)

Irene sagde ...

Dorthe - ja det må jeg :-)
Tine og Frida - det kan måske godt lade sig gøre:-)
Pia - tak!
Nette - den oprindelige model er i brunt og turkis og tyndere garn.

Strikkeheksen sagde ...

Irene, den er da helt fantastisk- hold da op, hvor den klæder dig :-)Og jeg er naturligvis helt vild med farverne. Får vi den at se i morgen?

Jeg har ikke lige helt bestemt, hvilken jeg tager på, der er et par stykker I ikke har set endnu :-)

Mariann sagde ...

Nej, hvor er den flot, og den klæder dig bare super godt !

Jette sagde ...

Smuk model og den klæder dig flot, sikke skønne farver.

Gitte sagde ...

Hvor er den blevet flot Irene. Super idé med mønster både foroven og forneden.

Jeg havde min på i sort og hvid den anden dag på arbejde. Fik sådan lyst til at lave en til. Den har nemlig en rigtig god pasform.

Merete sagde ...

Super flot trøje, jeg er også vild med halsen. Jeg kan også godt lide at lave lidt om på opskrifterne, for så er der ikke nogen som har en trøje magen til
Merete

Tine sagde ...

Hvor er den bare blevet flot.
Jeg er vild med både farverne og mønstret.

Sascha sagde ...

wow HOT MAMMA! ;) Ej den klæder dig rigtigt godt, og den ser super lækker ud:)

HANNE sagde ...

Den klæder dig supergodt, Irene :O)

Helle : sagde ...

Sikke den klær dig, rigtig flot halsudskæring !!!

Nørklekonen sagde ...

Den ser dog rigtig lækker ud.
Birgitte.

Made By Dorthe sagde ...

Hvor er den flot - respekt for det store arbejde der ligger bag :-)

Mormorstrik og Farmorsysler ❤️ sagde ...

Meget flot resultat. Blusen har et flot bærestykke og snittet sidder rigtig godt på dig. Godt gået.

Zette sagde ...

Så fin den er.
Wow!