søndag den 25. januar 2009

Doven søndag


Rundt omkring på bloggene er der dømt doven søndag. Det betyder ikke. at der ikke er max gang i kreativiteten, for der syes, strikkes og hækles på livet løs. Det betyder snarere, at der ikke er den store lyst til at bevæge sig udenfor i vejret:-)
Jeg er også begyndt på en hel del nye projekter her i weekenden.
Jeg har længe haft lyst til at strikke "Lotus Blossom Tank" fra Interweave Knits. Faktisk er jeg startet på den ikke mindre end tre-fire gange. Mønstret strækker sig over 16 pinde, og er det mest indviklede lace-mønster, jeg nogensinde har prøvet. Hver gang jeg er nået til pind 11 er det gået galt, og jeg har været nødt til at starte på ny eller har kastet det fra mig i arrigskab.
I går lykkedes det mig så faktisk at nå over den famøse 11.pind - ja jeg har sågar fået strikket to hele mønsterrapporter, men det kræver min fulde opmærksomhed og ingen udefra kommende forstyrrelser:-)
Jeg strikker den i den lækreste, lækre håndfarvede cashmere/silke/uldblanding fra USA.

Min Kochoran-trøje/cardigan er blevet trevlet op og startet på ny. Den blev ikke pæn med vandrette farveskift, så nu strikker jeg den fra side til side, så der bliver lodrette farveskift. Opskriften er min egen, så er spændt på, om det duer :-)

Og sidst men ikke mindst et par Beaded Eyelet Cuff Socks - et par sokker i et enkelt og nemt lacemønster.
Men nu tror jeg, at jeg vil ud at gå en tur, før der strikkes videre.

9 kommentarer:

Tine sagde ...

Sikke da nogle dejlige projekter du har gang i.
De har alle sammen sådan nogle smukke farver.

God tur, i det grå vejr :-)

Mariann sagde ...

Din top ser rigtig flot ud, og jeg tager hatten af for, at du endnu engang forsøger dig med mønsteret :-)

Laila: sagde ...

Du har bare sä ret med den Lotus top... Jeg var ved at blive krudt-arrig, da jeg strikkede den. Tænk at man ikke kan lære sädan et lille mønster udenad.

Og sä blev min for stor, meget for stor. Öv böv, men smuk er den nu...

Strikkeheksen sagde ...

Den Lotus Blossom Tank er altså også skøn, håber du har held med denne gang :-)Og det er da noget vanvittigt skønt garn, du har valgt til den - det bliver spændende at følge det hele :-)

Samtal från min trädgård sagde ...

Du starter virkelig meget op, gläder mig til at fölge det til et färdigt resultat.

nynne sagde ...

Det ser vel nok spændende ud-

Karin Grøn sagde ...

Dejligt med en doven søndag, hvor man absolut bare kan koncentrere sig om strikketøj osv. Flot garn du har fået hjem fra USA. Det er bare nogle lækre farver

Jette sagde ...

Ja, man er nødt til at have fuldstændig ro til sådan et mønster, godt du er kommet over den svære pind. Smukke farver på alt det du har gang i.

Zette sagde ...

Hvor er den fin, din top.
Garnet ser rigtigt lækkert ud.
Kocheran fra Noro...Luksus.
God dag til dig.