fredag den 16. januar 2009

Kunst til børn



Min boss har besluttet at der skal indkøbes ny og børneegnet kunst til børn, og det er da efter min mening en rigtig god idé. Vores kunstbibliotekar er i fuld gang med at købe ind, og forleden dag, da jeg åbnede døren ind til biblioteket, stirrede jeg lige ind i øjnene på denne mageløse muldvarp og fantasifulde flue. Dem kan man da kun bli`glad af at se på :-)
De er lavet af den århusianske kunstner Maren Kanzler og du kan se flere af hendes værker på hendes hjemmeside her.


6 kommentarer:

Helle : sagde ...

En sjov ide ! men nok ikke lige noget jeg er vild med.

Karin Grøn sagde ...

Ih hvor er de skønne. Dem kan jeg bare ikke stå for.

Pernille sagde ...

Sikke dog en skøn omgang kunst, og en rigtig dejlig måde at lære børn at stifte bekendtskab med kunst på. :o) Ha' en rigtig god weekend

Gitte sagde ...

Utrolig humoristiske og anderledes kunst.

Hvad angår de "ægte" så har jeg nu altid syntes, at de der "hoveder på fad" er makabre at have hængende......

Nette sagde ...

Aj, LOL... Den nederste giver mig altså associationer til noget helt andet, men det siger nok mest om mig. :-)

Pernille sagde ...

De skulle vel aldrig være inspireret af "Mulvarpen der ville vide....."?
En bog jeg nærmest kan udenad, så mange gange er den fundet frem og læst herhjemme for både det ene og det andet barn :)