lørdag den 12. juli 2008

En aften i byen

Der er i øjeblikket jazzfestival i Århus.
Normalt er jeg slet,slet ikke til jazz, men en gang imellem lader jeg mig lokke med til et jazzarrangement, fordi jeg har bekendte, der kan li`jazz.
Derfor var jeg i går aftes på Cafè Smagløs sammen med Michael, hans bror og svigerinde, hvor vi først indtog en kæmpe Smagløs-menu, og derefter lyttede til en koncert med Between The Lines. Det er et ungt, up-coming orkester, der leverer egne numre med smittende energi og stor spilleglæde, og jeg må indrømme, at foden helt af sig selv vippede i takt til musikken. Til gengæld har jeg fået jazz nok for det næste lange stykke tid :-)

Between The Lines spiller eget materiale. Stilen er fusionsjazz med den gode melodi i centrum. Fra stille ballader til uptempo-numre, men alt sammen leveret med masser af god stemming og energi. Blandt inspirationskilderne er The Brecker Brothers, Mike Stern, David Sanborn, Michael Brecker, Dave Weckl, Pat Metheny, Dennis Chambers og the REAL Kenny G. Between The Lines udgav i 2007 debut-cd’en “Out Of Nowhere".

Ingen kommentarer: