mandag den 7. juli 2008

Nyt fra strikkefronten



Efter FLS-trøjen ville jeg egentlig gerne strikke én af de nye modeller fra Isagers "Japan", men bogen er ikke sådan lige at få fat på. Der er 40 reserveringer før det bliver min tur. Så i mangel af bedre startede jeg endnu en FLS-trøje op. Jeg tænkte, at den kunne blive lækker i chokoladebrun til solbrændte arme :-)Jeg strikker i en tråd Lucca Fino og en tråd Duo silke/merino, og det giver en meget blød og lækker strik. I går slap Duo`en så op, og Rejseholdet og Beck går altså ikke uden strikketøj...
Jeg har længe gerne villet prøve noget Alpaca Silk fra Hjertegarn, jeg har liggende på lageret, så det bliver til et Kiri-sjal. Så tror jeg altså også efterhånden jeg er ved at være træt af hulmønstre - for et stykke tid i hvert fald. Hulmønster giver bare sådan et smukt resultat efter min mening:-)

6 kommentarer:

damsgaarden sagde ...

Ja den FLS er godt nok populær, jeg kan godt lige de mange variationer den giver mulighed for, både hvad angår størrelse og mønstrer.

Irene sagde ...

Jeg synes også, at det er en utrolig anvendelig model både til børn og voksne.

Anonym sagde ...

Hej Irene
Du må da gerne låne min Japan - jeg skal ikke bruge den lige foreløbig.

Strikkeheksen sagde ...

Fine projekter og smukke farver. Du må kende mønstrene ret godt, hvis du også kan følge med til Beck :-) Mine fjernsynsprojekter er meget enklere.

Hvordan er det så, det Alpaca Silk?

Gitte sagde ...

Lyder helt rigtigt med en brun til brune arme.
Tja - hvis jeg ligger strikketøjet til Beck - er det helt sikkert at jeg sover, og det er ikke fordi jeg ikke hygger mig - det er det lidt sene tidspunkt.........

Irene sagde ...

Marianne : Tusind tak - det vil jeg meget gerne!
Lene : Alpaca Silk er rigtig, rigtig lækkert at strikke med :-)