torsdag den 31. juli 2008

Håndfarvet garn


Da jeg besøgte Marianne Svit købte jeg dette håndfarvede turkisgrønne uldgarn, som har et flot farvespil. Egentlig var det meningen, at jeg ville strikke en trøje til Oskar eller Villads af det, men da jeg lavede en strikkeprøve, synes jeg det var noget rigtig "kradsuld", som ikke egnede sig til børnetrøjer. I stedet bliver det til et tykt vintersjal i mønstret Kiri, men jeg kan ikke holde ud at strikke på det ret længe ad gangen. Det er virkelig hårdt at strikke med og hænderne bliver helt grønne :-) Det er selvfølgelig overskudsfarve. Måske skulle jeg have vasket det, før jeg begyndte at strikke. Har ingen erfaring med håndfarvet garn. Håber i hvert fald, at det bliver blødere efter vask.

5 kommentarer:

damsgaarden sagde ...

Min erfaring med Svit's håndfarvede garn er at det bliver blødere når det bliver vasket, men så hårdt syntes jeg nu ikke det er, tror du ikke det er fordi det er varmt, jeg sidder selv og strikker i noget der ellers er super blødt, men må ind imellem vaske hænderne fordi jeg sveder, og så glider strikketøjet jo ikke så godt ,-))

Strikkeheksen sagde ...

Det er ellers en kanon flot farve!

Da jeg strikkede påfuglen, smittede garnet også lidt af (selvom det ikke var håndfarvet), men det tilskriver jeg varmen. Til gengæld tror jeg ikke hårdheden har noget med varmen at gøre, men det kan en vask forhåbentlig ændre på :-)Ellers er det da pokkers ærgerligt.

Anonym sagde ...

Det er returvarer! Det skal hverken smitte af eller være hårdt.
Skynd dig at sende det herud igen - så finder jeg noget blødt og ikke afsmittende til dig :-)
kh
marianne

Irene sagde ...

Altså - jeg er nok lidt sart med uld. Det må i hvert fald ikke kradse. Har tidligere strikket en del i Isagers garn, men synes også at det kradser. Eksperimenterer med en tråd tynd uld og en tråd alpacca, og det bliver blødt, Og så er jeg altså vild med merinould. Det har den rigtige blødhed. Men det her Svit-garn er virkelig slemt at strikke med - tror ikke kun det er varmen. Købte også Supersoft og håber det er "soft",

Gitte sagde ...

En ny form for grønne fingre ;-)

Se flot ud.